Monday, December 1, 2008

Destinasi Percutian Malaysia

Tak payahlah nak pegi ke luar negara kalau Malaysia pun tak habis jalan lagi. Saya suka pergi berjalan ke tempat2 peranginan, pantai, tempat yang boleh shopping... Banyak tempat2 menarik kat malaysia ni. Start dengan Selangor... selangor tak banyak le sangat tempat melancong, cuma adalah sikit tempat untuk dilawat semasa bercuti. Pada aku yang menarik macam Sunway Lagoon, Bagan Lalang, Bukit Melawati dan lain-lain tempat menarik.



Aku pernah gak pergi shopping kat Wang Kelian Perlis. Tempat ni sempadan dengan Thailand.. yang jual pun orang sanalah... adalah certain2 barang yang boleh dapat murah kat sana Selalunya orang ke sana untuk beli toto, ikan bilis, baju t-shirt, bunga telur, sabun susu kambing, macam-macamlah lagi barang... Sealalunya balik dari wang kelian pegi pulak ke padang besar. Padang besar pun macam-macam ada untuk souvenir atau perkakasan dapur dan hiasan...



Langkawi pun best jugak. aku pergi sekali dalam bulan Mei last year. Best tapi penat tul...
Banyak tempat menarik boleh pegi kat sini... Dataran Helang, Kereta Kabel, Beras Terbakar, Makam Mahsuri, Kilang Gamat, Pulau Tasik Dayang Bunting, Pantai Beras Basah dan lain-lain tempat menarik.


Pergi Padang Matsirat best untuk shopping gak.. kain batik kat sini boleh tahan murah.. banyaklah souvenir boleh beli kat sini jugak.

No comments:

Post a Comment