Sunday, December 14, 2008

Kek Harijadi Bertukar Jadi Lengkong


Tanggal 10 Disember lepas, aku raikanlah harijadi anak dara aku yang dah masuk usia 6 tahun.. lahir bulan 12, baru cukup umur dah nak masuk darjah satu. Memandangkan ayahnya taknak beli kek di kedai china, terpaksalah aku buatkan kek sendiri. Kek coklat letak hiasan cornflakes... alhamdulillah jadi... tapi ada insiden lain..

Nak dijadikan cerita hari yang sama, ada orang datang jual mesin urut kaki tak pegi2 dari rumah mak aku.. bengang betul aku dengar orang tu racun abah... sambil mulut mengomel2, aku buat kek.. last2 salah sukatan gula.. patutnya 3.5 cawan gula, jadi 1.5 cawan gula jer.. Kesian comel, kek dia tawar, tak rasa manis langsung... maka untuk elakkan kek tu dari membazir, aku nagn kakak plan nak siramkan agar2 atas kek yang tak manis nih...

Ikut idea kakak aku, kitorang pun masak agar2 milo ikut resepi adik ipar aku. Dah masak lengkong tu siramkan atas kek yang kakak aku dah hiris2 dan susun dalam bekas... bila dah sejuk, potong jadilah cam gambar kat bawah ni... sedap gak buat camni... tapi agar2 aku kurang pekat sikit... jadi bila potong agak basah sikit.. next time dah taulah nak agak macamana.. maklumlah first time cuba.. tapi rasanya sedaplah..hehehe.

No comments:

Post a Comment