Monday, October 12, 2009

Permata hatiku... Cqin, Muiz & Ayu

Aku dah start menjahit semula... banyak tudung nak disiapkan... sekurang2nya aku kena ada target jualan sebulan... kelakar rasanya camne boleh terlibat dengan bisnes ni... akibatnya dah berbulan aku tak balik rumah... sibuk dengan menjahit kat rumah mak... kesian anak2 aku... kurang perhatian ckit terutama si comel ayu..

Cqin.. dah besar dan agak memahami tentang kesibukan aku. Tapi dialah yang paling gembira dapat naik keter baru tiap pagi pegi sekolah. Tak lama lagi nak periksa hujung tahun ni, aku akan cuba spend time tuk ulangkaji pelajaran dia... kalau tak dia main jer.. tak ingat periksa langsung. Agak bijak tapi malas..

Muiz.. makin galak dia buat perangai sekarang... mungkin nakkan perhatian lebih. Tapi kadang2naklanya melampau2.. buat orang panas hati jer... keras kepala dan mudah merajuk. Hari2 kena marah dengan ayahnya... aku kena lebih banyak tiupkan Ya Latif, Ya Latif, Ya Latif... dalam telinga dia masa tidur kot.. tapi dia pulak selalu stayup tengok kartun malam2, silap2 dia yang tiupkan Ya Latif kat telinga aku.... hihihi..


Ayu.. tak sangaka dah 8 bulan... sekelip mata dah besar... rasanya macam baru jer habis pantang... badan pun tak surut lagi, baby dah besar rupanya... sekejap betul masa berlalu... pantas betul masa berputar. Baju nya pun banyak yang dah ketat... nilah anak paling comel yanga aku pernah ada... abang dan kakaknya dulu slim bukan main... adiknya comel lote plak... ihiks... terkenan haziq la ni. Seronok ada anak2.. tapi kadang2 pening bila diorang buat sepah... akulah mak, akulah bibik, akulah mama...

..

No comments:

Post a Comment