Pages

Monday, March 21, 2011

JANTINA ANAK DAN USIA IBU

TIPS atau PANDUAN untuk menjangkakan jantina kelahiran bayi anda. Berdasarkan faktor umur ibu dan bulan jangkaan kelahiran bayi anda. Panduan ini menjadi ikutan beribu-ribu bahkan berjuta-juta pasangan suami isteri seluruh dunia dan semakin popular apabila ramalan carta ini 99 peratus tepat.



Boleh double check dekat jadual ini juga, ikut umur ibu dan bulan mula persenyawaan berlaku
http://www.thebump.com/calculators/ChineseGenderChart.aspx?MsdVisit=1

Sebagai orang islam kita tidak boleh percaya kepada ramalan ini kerana dikhuatiri akan menjurus ke arah syirik. Tapi sekadar untuk bersuka, tidaklah menjadi kesalahan asalkan kita tidak mensyirikkan Allah s.w.t.

FAKTOR SEMULAJADI MEMILIH JANTINA ANAK
  1. Faktor Makanan
    Untuk anak perempuan, suami perlu membanyakkan makan makanan berakali. Manakala isteri pula perlu mengambil makanan yang berasid.

    Jika mahu anak lelaki, suami pula perlu makan lebih banyak makanan berasid dan isteri mengambil banyak makanan beralkali.

    Makanan beralkali: sayuran, buah-buahan, putih telur, susu dan sebagainya.
    Makanan berasid: daging, makanan laut dan lain-lain.

  2. Faktor Masa
    Selalu melakukan hubungan intim sebelum isteri datang haidboleh membantu mendapatkan anak perempuan.

    Sebaliknya jika selalu bersama selepas sahaja selesai haid, kemungkinan anda akan mendapat anak lelaki. Untuk memastikan waktu pilihan anda tepat, kira seminggu awal atau seminggu selepas kedatangan haid.

  3. Faktor Kedalaman
    Jika mahu anak perempuan, suami tidak perlu memasukkan zakar terlalu dalam pada vagina isteri. lakukan sebaliknya jika mahukan anak lelaki.

    Kenapa? Gen X(Lelaki) dan Gen Y(perempuan) mempunyai ciri berbeza. Boleh diandaikan Gen X sebagai pelari maraton yang mempunyai stamina yang kuat manakala Gen Y adalah atlet lari pecut yang kurang staminanya. Maka, sekiranya suami memasukkan zakar terlalu dalam, kebarangkalian Y sampai ke destinasinya sangat besar.

  4. Faktor Kemuncak
    Faktor kemuncak/kepuasan juga penting dalam memilih jantina. Untuk mendapatkan anak perempuan, suami perlu campai ke puncak sebelum isteri.Sebaliknya jika mahukan anak lelaki, isteri perlu sampai kemuncak sebelum suami. Ini kerana, isteri mengeluarkan cecair berbentuk alkali ketika sampai ke kemuncak.

  5. Faktor Persediaan isteri
    Isteri boleh membasuh vagina menggunakan satu sudu cuka bersama semangkuk air supaya lebih berasid sekiranya mahukan anak perempuan. Jika mahukan anak lelaki, cuci vagina menggunakan semangkuk air yang dicampurkan dengan satu sudu soda supaya vagina lebih beralkali.

  6. Faktor Kedudukan
    Kedudukan ketika bersama turut menyumbang kepada pemilihan jantinan anak. Suami di bawah, manakala isteri di atas, sedikit sebanyak membantu pasangan memiliki anak perempuan. Jika kedudukan bertentangan iaitu suami di atas dan isteri di bawah, ia membantu mempercepat mendapatkan anak lelaki.

    .

No comments:

Post a Comment